Wybór odpowiedniej teleporady
- 6 listopada 2020
Ostatnie zmiany w praktyce medycznej są widoczne; pacjenci nie przychodzą już na rutynowe wizyty, wizyty kontrolne, czy zabiegi wybieralne. Wielu pacjentów i lekarzy decyduje się na korzystanie z cyfrowych usług zdrowotnych, a niektórzy odmawiają szukania potrzebnej opieki z obawy przed wirusem. Wraz z wyraźnym spadkiem zapotrzebowania na opiekę osobistą nastąpił znaczny wzrost korzystania z telemedycyny.
Wraz z powszechnym wprowadzeniem telemedycyny analitycy rynku opieki zdrowotnej przewidują obecnie, że ogólna liczba wizyt lekarskich wzrośnie do ponad 200 mln - z 36 mln przewidzianych na 2020 r. - i szacują, że do końca roku liczba wszystkich wirtualnych spotkań zdrowotnych przekroczy 1 mld.
Wielu producentów oprogramowania zaczęło już wykorzystywać tę okazję, tworząc nowe rozwiązania technologiczne i platformy telekomunikacyjne w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na internetowe usługi medyczne. W międzyczasie, w celu ułatwienia wdrażania telezdrowia w różnych specjalnościach, zmieniono przepisy federalne, rozluźniając zasady egzekwowania HIPAA, łagodząc bariery refundacji i wprowadzając inne pomocne zmiany w polityce. Jednak powszechne zmniejszanie ograniczeń wywołało również obawy związane z bezpieczeństwem cybernetycznym w związku z rosnącą liczbą użytkowników udostępniających online swoje chronione informacje zdrowotne i dane osobowe. Ze względu na ograniczenia czasowe i szybkie wejście na rynek wiele z tych nowatorskich rozwiązań w zakresie oprogramowania brakuje certyfikatów bezpieczeństwa i solidnych testów.
Zmiany w przepisach dotyczących telemedycyny
Teraz, gdy wytyczne Departamentu Zdrowia i Usług Społecznych USA zezwalają podmiotom objętym dyrektywą HIPAA na "korzystanie z wszelkich niepublicznych produktów komunikacji na odległość, które są dostępne do komunikacji z pacjentami", dostawcy zwracają się do powszechnych technologii komunikacji audio lub wideo. Rozszerzając dostęp do zdalnej opieki medycznej, agencja zezwala obecnie dostawcom na korzystanie z takich programów, jak FaceTime Apple, Messenger wideo Facebooka i Skype. Agencja zauważa jednak, że pacjenci powinni być informowani o potencjalnych zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym i ochroną danych osobowych związanych z tymi platformami, ponieważ nie są one przeznaczone do zastosowań telezdrowotnych.
"To zachowanie dyskrecji ma zastosowanie do telezdrowia zapewnianego z dowolnego powodu, niezależnie od tego, czy usługa telezdrowia jest związana z diagnozą i leczeniem schorzeń związanych z COVID-19", HHS przedstawił w oświadczeniu.
Ocena dostawców telemedycyny
W obliczu pozornie dużej liczby sprzedawców telezdrowia, świadczeniodawcy mogą mieć trudności z ustaleniem, który z nich najlepiej spełni potrzeby swojej praktyki. Wiele z nich może mieć już wbudowane funkcje telezdrowia za pośrednictwem swoich sprzedawców elektronicznych kart zdrowia (EHR) lub organizacji zatrudniających; rozwiązania te mogą pozwolić na bezproblemową integrację z praktyką, oszczędność kosztów, a także mieć sprawdzoną dokumentację bezpieczeństwa. Dla lekarzy poszukujących nowych dostawców usług telezdrowotnych proces wyboru może być zniechęcający, choć przedstawione poniżej kroki mogą pomóc w poruszaniu się w zatłoczonym środowisku dostawców usług telemedycznych.
Znalezienie i zrozumienie swoich możliwości
Na początku poszukiwania podmiotu świadczącego usługi w zakresie telezdrowia lekarze powinni skoncentrować się na zawężeniu możliwych opcji poprzez nakreślenie kluczowych kryteriów i celów swojej praktyki. Ocena potencjalnych dostawców musi uwzględniać te wartości i powinna koncentrować się na perspektywie długoterminowego partnerstwa, a nie tylko na biznesie transakcyjnym. Celem zintegrowania dostawcy usług telezdrowotnych z Państwa gabinetem jest nawiązanie z nim długotrwałej relacji, aby mieć pod ręką zasoby eksperckie, gwarantowane wsparcie podczas całego procesu wprowadzania i poza nim, a także niezawodną, bezpieczną platformę dla Państwa pacjentów.
Zbadanie potencjalnych usług telezdrowotnych i ich recenzji jest krytycznym elementem wyboru dostawcy, jednak wybór spośród dostępnych platform 900+ może być trudny. Prośba o skierowania ustne i rekomendacje z profesjonalnej sieci może często pomóc w zawężeniu listy potencjalnych dostawców usług telezdrowotnych. Praktycy mogą również rozważyć skonsultowanie się z American Telemedicine Association lub stanowym stowarzyszeniem medycznym w celu uzyskania dalszych sugestii.
Po wystarczających badaniach, dostawcy usług medycznych powinni wybrać krótką listę kilku dostawców jakości i zaplanować rozmowy z każdym z nich, aby omówić swoją ofertę usług, polityki i zgodności z wytycznymi państwowymi. Ważne jest również, aby włączyć opinie prawne i standardy bezpieczeństwa podczas oceny potencjalnych partnerów, aby zapewnić, że wszelkie potencjalne zobowiązania są zminimalizowane.
Wreszcie, po wybraniu kilku potencjalnych kandydatów na dostawców, praktycy powinni opracować Zapytanie ofertowe (RFP), które jasno określa ich cele i podzielić się nim ze sprzedawcami, którzy najlepiej się z nimi zgadza.
Poznanie platformy i zespołu
Po otrzymaniu i przeanalizowaniu odpowiedzi RFP, dostawcy i praktyki medyczne powinni poprosić dostawców usług telezdrowotnych o analizy przypadków i skierowania w celu ustalenia, czy można je uznać za bezpieczne i renomowane źródła. Zaplanowanie czasu na rozmowę z inżynierami produktu i istniejącymi klientami może pomóc lekarzom uzyskać bardziej realistyczne zrozumienie tego, jak platforma może funkcjonować w ich codziennej praktyce.
Kolejną ważną częścią procesu selekcji jest zapoznanie się z samą platformą, jak również z zespołem obsługi klienta sprzedawcy - z którym będziecie się Państwo przede wszystkim komunikować. Aby to zrobić, dostawcy usług medycznych powinni zaplanować demonstracje na żywo oprogramowania i rozmowy informacyjne z zespołem dostawcy. Podczas tych interakcji lekarze powinni skupić się na ocenie oprogramowania pod kątem sześciu kluczowych czynników przedstawionych poniżej, aby ustalić, czy usługa będzie odpowiednio odpowiadać potrzebom praktyki.
Sześć kluczowych czynników oceny
Biznes
Ważnymi aspektami działalności sprzedawcy, o których należy pamiętać, są: stały etat, źródło finansowania, stabilność finansowa, znaczący klienci i inne powiązania. Praktycy są również zachęcani do rozważenia modelu biznesowego firmy, kosztów produktu, stawek zwrotu kosztów, podziału ryzyka i opcji programu płatności w celu przybliżenia ich zwrotu z inwestycji. Czy sprzedawca ma doświadczenie w oferowaniu telezdrowia innym praktykom w Twojej specjalności? Czy jest świadomy federalnych i prywatnych wymogów ubezpieczeniowych? Są to również pytania, które należy ocenić podczas badania potencjalnych sprzedawców.
Technologia informacyjna
Z technicznego punktu widzenia, zdolność programu do zintegrowania go z obecnym krajobrazem informatycznym praktyki - a w szczególności z systemem EHR - może mieć znaczący wpływ na podejmowanie decyzji. Podobnie jak koszty, proces i harmonogram wdrożenia, wszystkie te czynniki są ważnymi czynnikami do rozważenia w obecnym środowisku. Inne cenne czynniki to: geolokalizacja pacjenta w celu spełnienia wymagań licencyjnych, dostęp pacjenta do danych, możliwości dostosowania, możliwości integracji biometrycznej/RPM oraz wpływ regularnego użytkowania na wykorzystanie Internetu i sieci lokalnej.
Bezpieczeństwo
W sytuacji, gdy zagrożenia bezpieczeństwa cybernetycznego są obecnie na wysokim poziomie, gwarancje bezpieczeństwa oferowane przez dostawców usług teleinformatycznych są najważniejsze. Oceniając potencjalnego dostawcę telemedycyny, lekarze powinni upewnić się, że spełnia on wymogi HIPAA i lokalnych przepisów, ma jasną strukturę odpowiedzialności za zarządzanie potencjalnymi naruszeniami danych i jest przejrzysty w zakresie praktyk dotyczących wykorzystania danych. Innymi ważnymi czynnikami bezpieczeństwa są systemy uwierzytelniania i autoryzacji użytkowników oraz możliwość wyrażania zgody przez pacjenta w formie elektronicznej.
Użyteczność
Użyteczność samego produktu jest jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przy wyborze dostawcy usług telezdrowotnych. Podczas pokazów demonstracyjnych na żywo dostawcy usług medycznych powinni odnotowywać swoje osobiste przemyślenia na temat doświadczeń użytkowników - czy będzie to łatwe do wykorzystania przez innych członków zespołu opieki i pacjentów? Jak długo trwa uruchomienie platformy? Ile kroków trzeba wykonać, aby uruchomić aplikację? Inne czynniki, które należy wziąć pod uwagę, to: asymilacja tablicy rozdzielczej/przepływu pracy, aplikacja wielospecjalistyczna, wskaźniki zaangażowania pacjentów i zespołów opieki, a także procesy rozliczeniowe i wypłaty.
Obsługa klienta
Inną kluczową zmienną do oceny przy wyborze dostawcy telemedycyny jest jakość obsługi klienta firmy. Praktycy i specjaliści medyczni powinni wziąć pod uwagę poziom wsparcia, które byłoby dla nich dostępne w trakcie i po zakończeniu integracji usług, co może obejmować szkolenie personelu, edukację pacjentów, projekty, zarządzanie, analizę danych i wiele innych funkcji wspierających praktykę. Ponadto, sprzedawca powinien być w stanie zapewnić odpowiedni poziom wsparcia technicznego dla pacjentów, którzy mogą potrzebować pomocy przy tworzeniu platformy, dostępu do niej z różnych urządzeń i rozwiązywania problemów informatycznych.
Walidacja kliniczna
Ostatecznym czynnikiem, który powinni zagwarantować pracownicy służby zdrowia, jest kliniczna walidacja wybranej przez nich technologii telezdrowia; można tego dokonać, zwracając się o udostępnienie wszelkich dostępnych, udokumentowanych wyników klinicznych, jak również opublikowanych, recenzowanych badań.
Testowanie produktu
Po wybraniu rozwiązania telemedycznego, które najlepiej pasuje do ich praktyki medycznej, pracownicy służby zdrowia są proszeni o przetestowanie technologii wraz z adwokatem pacjenta, członkiem rady konsultacyjnej ds. pacjenta lub innym pracownikiem, aby zapewnić jej skuteczne wdrożenie. Niektóre platformy i usługi mogą okazać się zbyt skomplikowane w użyciu dla pacjentów, wymagając więcej czasu poświęconego na szkolenia i pomoc techniczną, niż oferowanie skutecznej metody świadczenia opieki cyfrowej.
Ustanowienie praktyki w celu osiągnięcia sukcesu w przestrzeni cyfrowej wymaga starannego rozważenia wielu czynników, w szczególności 6 kluczowych warunków przedstawionych powyżej. Ponadto, wybór dostawców usług telezdrowotnych musi być dokonywany zgodnie z przepisami stanowymi i federalnymi; biura medyczne i organizacje zdrowotne mogą konsultować praktyki w zakresie wymagań i pomagać im w zawężeniu dostępnych opcji. Co więcej, ograniczanie ryzyka i odpowiedzialności ma zasadnicze znaczenie dla bezpiecznej praktyki internetowej - klinicyści są zachęcani do włączania informacji zwrotnych dotyczących kwestii prawnych oraz najlepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego, aby pośredniczyć we wszelkich potencjalnych zagrożeniach.